INNAPOLITYKA.PL

INNAPOLITYKA.PL

śmierć
Aktualności Nauka Świat

TA codzienna czynność ZABIJA! Zobacz jak się UCHRONIĆ

Lekarze, trenerzy,dietetycy i inni specjaliści od naszego zdrowia i trybu życia prześcigają się w pomysłach, jak wydłużyć nasze życie. Tymczasem rzeczywistość jest prozaiczna. To nasze codzienne przyzwyczajenia prowadzą nas wprost do chorób i śmierci. Ta codzienna, powszechna czynność, której nie da się unikną – zabija. Co można z tym zrobić?

Według brytyjskich naukowców tylko w 2016 roku 11,6% przedwczesnych zgonów było spowodowanych siedzącym trybem życia.

 

To aż 69 276 ludzkich żyć, które skończyły się za wcześnie. Według naukowców powodem jest siedzący tryb życia i spędzanie na siedząco ponad sześciu godzin dziennie.

 

Niestety cywilizacja, w której żyjemy często wymusza na nas taki tryb życia. wiele współczesnych zawodów związanych jest z siedzeniem. Również wiele zajęć uznawanych za rozrywkę i relaks podejmujemy siedząc. To nasze nawyki i przyzwyczajenie są źródłem śmiertelnie groźnego problemu.

 

Powszechnie już wiadomo,że sedentarny (siedzący) tryb życia sprzyja rozwojowi wielu chorób. Są to rozmaite schorzenia układu krążenia ale też te związane z otyłością i chorobami metabolicznymi czyli przemiany materii. Ponadto siedzimy przede wszystkim w domu przed telewizorem lub komputerem. Izolacja od środowiska naturalnego i eksponowanie się na stałe, długotrwałe oddziaływanie urządzeń i multimediów są kolejnym ważnym czynnikiem licznych chorób w tym zaburzeń psychicznych.

 

Jeszcze jednym negatywnym skutkiem siedzącego trybu życia jest izolacja od dobrych i zdrowych relacji z innymi a te są kluczowe dla naszego dobrostanu.

 

ZOBACZ TEŻ: PILNE! To KONIEC zmiany CZASU. Jest decyzja Parlamentu

 

Tak więc siedzący tryb życia czyni z ns ludzi otyłych, ospałych, pozbawionych inicjatywy i inwencji, z licznymi problemami somatycznymi ale też rozdrażnionych, wybuchowych, mniej inteligentnych, mniej ciekawych świata i samotnych.

 

Anglicy szacują, że ich odpowiednich naszego NFZ wydaje ok. 700 mln funtów rocznie na leczenie chorób związanych z siedzącym trybem życia.

 

Są to między innymi tak poważne schorzenia jak:  choroby układu krążenia, cukrzycę typu 2, a także nowotwory płuc, jelita grubego i macicy.

 

Wniosek nasuwa się sam: to co możemy zrobić to przełamać się i zrezygnować z ogłupiających i niezdrowych rozrywek przed monitorem. Codzienne spacery, długie wędrówki w lesie czy nad rzeką, jazda na rowerze – wszystko to regularnie i kilka razy w tygodniu.

 

Oczywiście nie wolno zapominać o odpowiedniej, małomięsnej i wysoko błonnikowej diecie składającej się głównie z warzyw oraz o rezygnacji z używek jak alkohol czy papierosy.

 

Jesteśmy jako gatunek uzależnieni od funkcjonowania w świecie przyrody i w ciągłym, nieobciążającym ruchu. Bez tego chorujemy i umieramy szybciej.

 

I uwierzcie – żaden trener nie podejmie za Was decyzji.

 

Źródło: Rzeczpospolita

Fot. Pixabay