warzywa

Warzywa są bardzo ważnym składnikiem diety. Zawierają masę witamin, błonnika i przeciwutleniaczy. Oczyszczają i wzbogacają organizm. Przy tym są niskokaloryczne. Jednak niektóre z nich niewłaściwie przygotowane, mogą poważnie szkodzić i działać odwrotnie, niż byście chcieli.

Te warzywa to marchew i buraki. Cieszą się ogromną popularnością jako dodatki, składnik główny jak i wyrabiane z nich soki. Jednak według ekspertów nie wszystko jest takie proste jak się wydaje i trzeba wiedzieć, jak podawać te warzywa.

 

ZOBACZ TEŻ: NAJNOWSZY SONDAŻ: TAKICH wyników nikt się nie spodziewał. Wynik PiS SZOKUJE

 

Marchew zawiera błonnik i jest wskazana dla osób z problemami żołądkowymi. Zawiera też betakaroten, który dobrze wpływa na wzrok i odnawianie się skóry. No i oczywiście całą masę witamin

 

ZOBACZ TEŻ: Dlaczego mężczyźni ZDRADZAJĄ? Poznaj 5 POWODÓW

 

Właściwości te dotyczą jednak wyłącznie surowej marchewki. Po jej ugotowaniu użyteczne składniki rozpadają się na cukry proste. Oznacza to, że gotowana marchew zawiera mnóstwo cukru, który odkłada się w organizmie i przyczynia do tycia. Tak więc ma działanie przeciwne do tego, którego sobie życzymy.

 

W dodatku cukier ten powoduje gwałtowny skok cukru we krwi a następnie bardzo gwałtowny jego spadek, co objawia się…silnym uczuciem głodu.

 

Dlatego marchew należy jeść tylko surową.

 

Buraki zawierają ogromne ilości witaminy C, kwasu foliowego i błonnika oraz przeciwutleniacze. Te ostatnie hamują procesy nowotworowe w organizmie.

 

Buraki zawierają też jednak bardzo dużo szczawianów. Dlatego częste jedzenie buraków niesie ryzyko wywołania  kamicy nerkowej.

 

Historia z cukrem po ugotowaniu jest tu dokładnie taka sama jak w przypadku marchwi. Dlatego jeśli jeść buraki to nie za często i surowe.

 

Źródło: Sputniknews

Fot. Pixabay